Brisk ICT vertaalt bedrijfsvoeringen naar passende IT-oplossingen

Telefonie via internet, online werkplekken, systeembeheer, hosting van de website, online back-up- en anti-spamdienst. Brisk ICT biedt ondernemingen complete ondersteuning in ICT en telecom. De ICT- en telecomleverancier voor bedrijven van klein tot groot bedient zich hierbij enkel van technologie die zich bewezen heeft. “Want wij willen dat onze klanten zorgeloos kunnen werken”, zegt Harry Bos van Brisk ICT. “Daarom vertalen wij bedrijfsvoeringen naar passende IT-oplossingen.”

‘Wij willen dat onze klanten zorgeloos kunnen werken’

Brisk ICT is een nuchtere automatiseerder. “Onze technologie is altijd actueel”, vertelt medewerker Joan Stulp. “Maar wij gebruiken alleen maar technologie die bewezen heeft goed en stabiel te functioneren. Onze klanten willen kant-en-klare oplossingen die betrouwbaar zijn. Daar zorgen wij voor. Naar tevredenheid, zo blijkt. Want in de vijf jaar die wij nu zelfstandig opereren, kennen we heel weinig verloop in ons klantenbestand.”

Crossplatform
Brisk ICT onderscheidt zich in het aanbod van crossplatform diensten voor de meest gangbare omgevingen – zowel Microsoft als Apple. En zowel online werkplekken als conventionele situaties met een eigen server op de werkvloer, inclusief telecomdiensten via het internet. “Vooral de combinatie Apple-Microsoft is geen alledaagse”, weet Bos. “Dit wordt wel zeer gewaardeerd, zeker door klanten met een gemixte omgeving. En die kom je toch meer en meer tegen.”

Online werkplekken
Onder de noemer iKantoor biedt Brisk ICT online werkplekken. De facilitering kan beperkt – met alleen agenda- en e-mailfuncties – tot en met complete bedrijfsomgevingen, volledige remote desktop. “Hierin bieden wij maatwerkoplossingen waarbinnen alle applicaties voor de bedrijfsvoering stabiel werken”, legt Bos uit. ’Het Nieuwe Werken’ of ‘in the cloud’ wordt het genoemd. Voor sommige organisaties een uitkomst, maar zeker niet voor iedereen zaligmakend.

Webhosting
Om klanten hosting van sites, tools en applicaties op internet te kunnen bieden, nam Brisk ICT enkele jaren geleden een hostingbedrijf over. Deze tak verzorgt zowel de aanvraag van domeinnamen als alle bedrijfsactiviteiten op het internet. Stulp: “Wij hosten op een datacenter in eigen beheer en hebben onze eigen helpdesk. Voor service en onderhoud zijn wij dus niet afhankelijk van derde partijen. Dankzij korte lijnen kunnen wij snel acteren bij bijvoorbeeld storingen.”

Anti-spam
Brisk ICT heeft een eigen anti-spamdienst voor inkomende e-mail. “Van alle e-mailverkeer op de wereld is tegenwoordig 90-95 procent spam”, zegt Bos. “Als je als bedrijf met een eigen e-mailserver gaat werken, krijg je al die mails binnen. Onze anti-spamservice is een uitstekend filter, dat de medewerkers een hoop tijd en ergernis bespaart.”

Backup
De Brisk Online Backup (BOB) biedt een dagelijkse, volledig geautomatiseerde en betrouwbare backup van bedrijfsgegevens . De backup vindt buiten de deur plaats en is dus beschermd tegen verlies door inbraak of brand. Verloren bestanden zijn terug te halen tot een maand geleden. “Data zijn voor veel organisaties zo cruciaal, dat zij de deuren wel kunnen sluiten als die verloren gaan”, weet Bos. “Wij bieden meer zekerheid, meer veiligheid.’

JS_HB_pandBriskICT

Klik hier om dit artikel zoals is geplaatst in magazine A7 te downloaden

Bron: Magazine A7 editie Groningen

Overzicht merken
Alles werkt samen
Google+