FlexHydro

Flexhydro-fullscreen

FlexHydro uit Winschoten, gespecialiseerd in hydraulische cilinderproductie, reparaties en hydraulische componenten, kwam door een calamiteit bij Brisk ICT terecht. De server startte niet meer op, waardoor doorwerken op het bedrijfsnetwerk onmogelijk was en voor dataverlies werd gevreesd. Dit vroeg uiteraard om een snelle oplossing. Om van de nood een deugd te maken is tegelijk een beter bedrijfsnetwerk voor de toekomst opgezet.

Romke Groeneveld: “via een kennis, die werkzaam is voor een organisatie die al klant is van Brisk ICT, had ik gehoord over deze organisatie. De kapotte server was aanleiding om contact met ze op te nemen. Binnen een half uur stonden ze hier op de stoep en dat was super.”

Snel weer draaiende
Prioriteit was dat FlexHydro zo snel mogelijk weer aan het werk kon met haar Autocad bestanden en de Exact ERP-software. Als tijdelijke oplossing zijn de SQL server en data toegankelijk gemaakt op een werkstation. De mailserver is meteen vervangen door Exchange Online van Microsoft Office 365. Hierdoor kwam het mailverkeer snel weer op gang en hebben medewerkers weer toegang tot hun mail.

“Bij Brisk ICT zit de juiste kennis op de juiste plek. Het bleek dat Brisk ICT ook in Exact behoorlijk onderlegd is, dat scheelde een hoop. Ook dat verhaal kon meteen opgepakt worden, zodat op alle werkstations het programma al snel weer kon draaien.”

Hybride oplossing
Om een beter bedrijfsnetwerk voor de toekomst te creëren is gekozen voor een hybride oplossing: werken met systemen zowel in de cloud als op kantoorlocatie. De data en applicaties staan dan deels online en deels ‘in huis’. Bij FlexHydro wordt veel gewerkt met CAD-software en de voorkeur is om de primaire bedrijfsapplicatie, Exact ERP, op kantoor en dichtbij de productie te houden. Volledig in de cloud werken had daarom niet de voorkeur.

Nadat FlexHydro was voorzien van de tijdelijke noodoplossing, is een nieuwe server aangeschaft en geplaatst. Hierop zijn de (CAD) data teruggeplaatst en is een SQL server geïnstalleerd voor de Exact ERP-software. De gebruikersprofielen om in te loggen op de werkstations zijn overgezet naar de nieuwe server en ook is ervoor gekozen om meteen de Exact software te upgraden naar de nieuwste versie. De mail is wel gemigreerd naar de cloudoplossing Exchange Online.

FlexhydroRomke Groeneveld: “het voordeel van de mail in de cloud, is dat we altijd bij de mail kunnen. Op het moment dat de server kapot ging zijn we een groot deel van onze mail kwijtgeraakt, bovendien konden we drie dagen niet bij de mail. Ons bedrijf kan niet zonder mail, het contact met klanten gaat grotendeels via de mail en ook aanvragen, opdrachten en offertes komen allemaal via de mail binnen. Doordat dit nu in de cloud staat kunnen we altijd doorwerken en raken we niks kwijt.”

Systeembeheer en goede back-up
Door gebruik te maken van de systeembeheerdiensten en online back-up van Brisk ICT, wordt de zorg voor het nieuwe bedrijfsnetwerk volledig uit handen genomen. Eventuele problemen in de toekomst kunnen sneller opgelost worden, zonder angst voor dataverlies.

“Brisk ICT heeft gezorgd voor meer veiligheid: als zoiets weer gebeurt, dan kunnen we al gauw weer doorwerken. We zullen nooit meer drie dagen zonder mail zitten.”

Een prettige samenwerking
“De samenwerking met Brisk ICT verliep heel prettig. Al snel kregen we een contactpersoon aangewezen voor als er iets is en de communicatie verliep heel helder en duidelijk. Daarnaast zijn het vriendelijke mensen met heel veel enthousiasme, dat is ook een kracht natuurlijk. Toen het probleem was opgelost, waren zij net zo blij als wij dat waren en dat is geweldig om te zien.”

Overzicht merken
Alles werkt samen
Google+