NOM

De NOM is de investerings- en ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland. De organisatie helpt ondernemers ideeën van de grond te krijgen en helpt ze hun organisatie te laten groeien. Dit doen ze door ondernemers met de juiste mensen in contact te brengen, financiering te verstrekken, locaties te vinden of concrete mogelijkheden te bieden.

Een aantal jaren geleden wilde de NOM overstappen naar een flexibel bedrijfsnetwerk dat ze als dienst kunnen afnemen en zelf niet meer hoeven te beheren. De keuze is gevallen op Brisk ICT als leverancier en iKantoor als cloudoplossing. Brisk ICT beheert verder de lokale infrastructuur en werkplekken en heeft het WiFi-netwerk van de NOM, bestaande uit een gastennetwerk en een beveiligd intern netwerk, opgezet. Helma Wolken, Hoofd bedrijfsvoering & personeelszaken, vertelt hoe de samenwerking en de online werkplekken de afgelopen jaren zijn bevallen.

Een betrouwbare partner
Inmiddels is Brisk ICT al enige jaren de ICT-leverancier van de NOM. Elke dinsdagochtend werkt een vaste technisch consultant bij de NOM op locatie. Dit zorgt voor korte lijnen en een prettige samenwerking. Helma Wolken: “Welke vraag er ook is op ICT-gebied, ik kan hem gewoon stellen en ik krijg op alles een antwoord. Deze kennis hebben we zelf niet in huis.”

Over de samenwerking met Brisk ICT zegt Helma: “Ik heb het gevoel dat wij belangrijk voor ze zijn. Als er een vraag is, ook al past deze niet helemaal bij hun, doen ze hun best om mij verder te helpen en antwoord te geven, dat vind ik belangrijk. Ik hoef ook aan heel veel dingen niet te twijfelen, zoals je dat soms hebt bij een leverancier. Dit zorgt voor rust. Brisk ICT is een partner waar ik zorgen over dingen waar ik zelf geen verstand van heb, bij neer kan leggen.”

iKantoor: overal een vertrouwde, veilige omgeving
Enkele jaren geleden heeft de NOM al de overstap gemaakt naar online werkplekken. Dankzij iKantoor hebben medewerkers altijd en overal toegang tot het bedrijfsnetwerk van de NOM en alle programma’s en bestanden. Helma: “Wat ik prettig vind aan iKantoor is dat, waar je ook bent en waar je ook inlogt, je altijd binnenkomt op het vertrouwde platform, het ziet er overal hetzelfde uit. Daarnaast geeft iKantoor een gevoel van veiligheid. Wij loggen in met een mobiele token, waardoor de data die je daar wegzet veilig is. Dataveiligheid is steeds belangrijker en met iKantoor hebben we dat zo goed mogelijk ingericht.”

Continuïteit staat voorop
Continuïteit is voor de NOM erg van belang, medewerkers moeten altijd toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk en hun werk kunnen doen. Helma: “Continuïteit vind ik echt het belangrijkst en Brisk ICT vindt dit ook. Ze vinden het heel belangrijk dat het werk hier gewoon door kan gaan. Als er iets gedaan moet worden, wordt eerst alles helemaal uitgezocht voordat het uitgevoerd wordt, zodat we niet stilliggen. Continuïteit vinden ze bij Brisk ICT belangrijk en op die manier adviseren ze ook.”

Het oplossend vermogen van Brisk ICT heeft tijdens het aanbestedingstraject enkele jaren geleden de doorslag gegeven. Ook nu is dat nog steeds van belang zodat medewerkers altijd verder kunnen met hun werk. Helma: “Medewerkers moeten zo snel mogelijk geholpen kunnen worden en daarvoor kunnen ze zelf rechtstreeks bellen met de helpdesk van Brisk ICT”.

Op ICT-gebied gaat het veel sneller allemaal qua ontwikkelingen dan tien jaar terug, merkt Helma op. “Je hebt een goede partner nodig die je daarin begeleid. Daar heb ik bij hun een klankbord.” De NOM hoeft geen voorloper te zijn wat betreft nieuwe ontwikkelingen op ICT-gebied. Helma vindt het belangrijker dat mensen gewoon kunnen werken, dan dat ze de nieuwste systemen geïmplementeerd hebben. Dit herkent ze ook bij Brisk ICT: “Brisk ICT hoeft niet voorop te lopen, maar vindt stabiliteit belangrijker. Ze wachten eerst af, kijken wat de kinderziektes zijn. Als het dan goed is, kan de overstap altijd nog gemaakt worden.”

Overzicht merken
Alles werkt samen
Google+