Office 2016 voor Mac

Microsoft heeft deze week Office 2016 voor Mac gelanceerd. Vanaf september dit jaar zal het pakket beschikbaar zijn voor nieuwe klanten, maar voor Office 365 gebruikers is het pakket per direct te gebruiken. Office 365 abonnees kunnen het nieuwe Office via hun 365 account installeren. Office 2016 bestaat uit vijf programma’s: Word, Excel, Powerpoint, Outlook en Onenote.

Office 2016 brengt uiteraard nieuwe functionaliteiten met zich mee, zoals de integratie van apps van derden. Zo kunnen Uber-taxiritten direct in de agenda van Outlook worden gezet of kunnen gebruikers over contactpersonen informatie opvragen via LinkedIn. Verder maakt Office 2016 het mogelijk om ook in de desktopversie met meerdere mensen tegelijk aan hetzelfde document te werken, vergelijkbaar met hoe dit in Google Docs werkt.

Elk programma heeft een aantal elementen gekregen die geheel nieuw zijn ten opzicht van de vorige versie uit 2011. In de basis zijn er 3 grote vernieuwingen die voor het hele pakket gelden: toegang tot duizenden online sjablonen, volledig geschikt voor Retina schermen en helemaal aangepast en navigeerbaar met aanraakschermen.

Bekijk de preview van Microsoft hieronder en alle nieuwe elementen op de website van Microsoft.

Overzicht merken
Alles werkt samen
Google+