systeembeheer

systeembeheer

U wilt over een bedrijfszeker netwerk kunnen beschikken. Een systeem waar u verder geen omkijken naar heeft. Zodat iedereen binnen uw organisatie effectief zijn werk kan doen. U kiest er daarom voor het systeembeheer uit te besteden, liefst natuurlijk tegen gunstige kosten.

Brisk ICT neemt u de zorg voor het bedrijfsnetwerk volledig uit handen. Het maakt niet uit welke systemen u gebruikt. We zijn deskundig op zowel het Microsoft- als Apple-platform.

Daarbij vervullen we ook een regierol tegenover andere partijen die verantwoordelijk zijn voor een onderdeel binnen het netwerk: software- en hardwareleverancier en provider. Dat bespaart u een hoop rompslomp.

U heeft bij Brisk ICT uw eigen, vaste technische consultants. Dat betekent: korte lijnen en altijd een gesprekspartner die uw automatiseringsomgeving door en door kent. En dat alles tegen overzichtelijke kosten.

U kunt ervoor kiezen maandelijks een vast bedrag (fixed price) voor het complete systeembeheer te betalen. Zo weet u precies waar u aan toe bent en zijn onverwachte (hoge) rekeningen na een vervelende storing verleden tijd. Het is natuurlijk ook mogelijk om systeembeheer af te nemen op basis van nacalculatie. De mogelijkheden en kwaliteit van de dienstverlening is in beide gevallen hetzelfde:

Service en support door de helpdesk
Het overkomt iedereen wel een keer: op je desktop verschijnt een hinderlijk geel icoontje met uitroepteken of een ander waarschuwingssymbool. Alle kabeltjes zijn ingeplugd en de pc opnieuw starten helpt ook niet. Je wilt maar één ding: dat dit probleem snel wordt verholpen. Gelukkig kun je de helpdesk van Brisk ICT bellen. Vanaf afstand logt de helpdeskmedewerker in op je pc en kijkt met je mee. Al snel heeft hij door waar de bug zit. Probleem verholpen, je kunt weer verder.

De helpdesk tijdens kantooruren is slechts een klein voorbeeld van de support die u van Brisk ICT kunt verwachten.

Calamiteitenopvang
U wilt er liever niet aan denken, maar het kan gebeuren dat een storing uw ict omgeving volledig platlegt. Er is bijvoorbeeld een server gecrasht, de netwerkverbindingen zijn weggevallen of de centrale internetverbinding is weggevallen. Uw werknemers kunnen vervolgens hun werkzaamheden niet meer uitvoeren en uw bedrijfsvoering ligt stil.

In het geval van zo’n calamiteit is Brisk ICT oproepbaar voor onsite ondersteuning. Brisk ICT garandeert binnen de afgesproken responstijd bij u op locatie het defect op te lossen.

Periodiek systeembeheer op locatie
Persoonlijk contact met de gebruiker is een belangrijk onderdeel van de service die Brisk ICT biedt. Een periodieke afspraak bij u op locatie is daarom de basis van het systeem- en werkplekbeheer.

Uw vaste technische consultant verricht dan de volgende werkzaamheden:

  • afhandelen openstaande meldingen
  • controleren of alle netwerkonderdelen nog optimaal (samen)werken
  • checken en zonodig bijstellen van back-ups
  • uitvoeren van (server)updates

Daarnaast informeert uw consultant u over eventuele knelpunten en mogelijke oplossingen. Het bezoek leent zich verder voor het bespreken van uw automatiseringswensen.

Monitoring netwerk
Behalve van helpdeskondersteuning en support op locatie profiteert u van de speciale monitoring-tool van Brisk ICT. Hiermee bewaken en controleren we volledig automatisch de performance van uw bedrijfsnetwerk. Daarnaast worden er back-ups gemaakt en updates uitgevoerd.

Bij het fixed price systeembeheercontract zijn ook werkzaamheden inbegrepen die wij bij u op locatie moeten verrichten, zoals storingen verhelpen en problemen oplossen.

Wilt u een vrijblijvende offerte voor volledig systeembeheer door Brisk ICT. Neem dan contact met ons op.

Praktijkvoorbeelden (klantcases)

Overzicht merken
Alles werkt samen
Google+